kaka here ! awesome girl with her story .dont forget to smile :) and dont forget to follow .

Follow

Friday, June 1, 2012

alhamdulilah , tuhan tengah uji saya .

assalamualaukum blogger 
betol lahh orang cakap benda yang tak dijanka boleh berlaku dengan tiba-tiba 
mukin ada hikmah semua nihh berlaku .
saya tak nak salahkan takdir atau pun salah kan orang lain .
mukin saya yang tak nampak itu memang salah saya . 
hanye mampu menangis dan berdoa semoga apa yang berlaku hari ini dapat saya jadikan pengajaran untuk hari yang akan datang . 
dalam setengah hari macam-macam masalah datang 
 mukin tuhan tengah uji tahap kesabaran saya .
 mukin ye saya yang perlu mengalah untuk semua nihh walaupun kadang-kadang terfikir jugak adakah saya yang carik masalah nihh semua atau memang saya punca ni semua .
tak salah pon saya mengalah untuk kebahagian orang lain ,mengalah tak bererti saya salah kan .
 maner tahu satu hari nanti allah akan balas kebaikkan kite . tuhan itu adilkan , saya percaya benda itu 
saya tak mampu untuk buat apa-apa lagi , sebab saya takot nanti akan jadi lebih terok ,baik saya berdoa dan jauhkan diri dari masalah macam nihh .
 bukan saya nak lari dari masalah mukin saya perlu cari ruang dan waktu untuk musabah diri saya .
 sebab saya tahu saya dilahirkan sebagai manusia biase sahaja 
 manusia yang sering buat salah , sering sakitkan hati orang dan manusia yang punye tahap kesabaran yang tak sekuat maner pon , tapi bersyukurlahh sebab saya masih juga diberi kesabaran walaupun sedikit . 
akhir kata saya 
saya nak mintak maaf dekat semua orang dekat dunia nihh  yang pernah saya buat salah 
sebab saya manusia yang sering saya melakukan kesalahan 
saya tak nak bermusuh dengan sesiapa pon selagi nyawa nihh dikandung badan 
saya manusia yang impikan kebahagian yang berpanjangan 
jika saya hilang segalanye , saya tak pernah lupa bahawa allah selalu bersama saya 
ya allah jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaanmu  
never give up 






saat kite perlukan sesorang tapi tiada sesiapa yang mendengarnya ingat lahh bahawa ALLAH sentiase mendengarnya

0 komen budak comel:

Post a Comment